Våra referenser
Våra referenser
Vi är så glada och stolta över våra fina referenser som vi kommer att presentera nedan. Vi kommer presentera vad de handlat och hur de använder produkterna.
Nya Moderaterna
Vi börjar med Nya Moderaterna som kontaktade oss för en ny talarstol till Ulf Kristersson.
Lisebergs Wärdshus
Helena Stenborg är restaurangchef på anrika Lisebergs Wärdshus. En restaurang och festvåning som ger estetiska och kulinariska upplevelser på högsta nivå.
”På Lisebergs Wärdshus vill vi att våra gäster ska trivas och må bra. Genom att servera fantastisk mat och erbjuda service med ett stort hjärta vill vi ge våra gäster en upplevelse”, säger Helena.
Helena menar att en stor del av totalupplevelsen för gästen också är själva restaurangmiljön. Det är en viktig del av restaurangbesöket, och blir tillsammans med mat och service en anledning till att gästen gärna återvänder.
På Lisebergs Wärdshus har man valt att placera sina vinflaskor på en vägghylla från Grotvikform. Man har också valt att fronta sin meny på en menyhållare som man fäster på väggen. Också den är från Grotvikform och båda produkterna är formgivna av Mikael Andersson.
”Vi är jättenöjda med båda produkterna. Den tidlösa designen och det strama och återhållsamma formspråket gör att de passar in perfekt i vår miljö. Dessutom frigör de båda viktig arbetsyta som gör det enklare för oss att arbeta”, avslutar Helena.
Radisson BLU
Vi hjälpte Natalie på Radisson BLU Strand i Stockholm med två olika produkter. Det startade med att de behövde en talarstol i plexiglas till en viktig kund som skulle ha en konferens. Vi fick sedan fler beställningar på vår talarstol och pulpet.
– På ett enkelt och smidigare sätt kan vi vara gästerna behjälpliga redan utanför entrén med hjälp av Grotvikforms pulpet, berättar Natalie Edvardsson, Inhouse Sales & Front Office Manager på Radisson Blu Strand Hotel Stockholm.
Plåtslageriet LW Design
Olga på LW Design köpte fem stycken tidningsställ av modellen Utsikt för information för 4 titlar. Detta för att få kontroll på utbudet av vad de på LW Design egentligen erbjöd sina kunder, och för att säljarna snabbt och enkelt skall kunna ta med sig rätt produktblad till kundbesöken. Efter bara tre månader hade man ökat försäljningen markant. Kunderna hittade själv vad de letade efter och kontaktade själva säljarna. Säljarna och hantverkarna hade alltid med sig rätt produktblad ut på kundbesöket.
Det var därför naturligt att köpa in ytterligare tre stycken tidningsställ eftersom man upptäckte fler fokusområden vilket kräver ett eget produktblad och vad man kunde erbjuda sina kunder. Genom denna tilläggsbeställning på tre stycken tidningsställ beräknar LW Design att de skall fortsätta att öka omsättningen.