Allmänna villkor

Lapisma AB nedan kallat Lapisma tillämpar de rekommenderade regler som gäller för handel mellan företag i Sverige. För att genomföra beställning i webbshopen måste kund vara registrerad. Möjlighet att registrera sig som kund kan ske innan köp, eller i kassan direkt innan slutbeställning.

Beställning

Lapisma förbehåller sig rätten att neka köp. Beställningar anses bindande.
Har du gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss omedelbart för annullering av ordern.

Priser

Alla priser anges exklusive svensk moms, för närvarande 25 %. Lapisma reserverar sig för eventuella prisförändringar.

Betalning

Vi erbjuder i dagsläget enbart fakturabetalning.
Fakturabetalning erbjuds företag och offentlig verksamhet, efter sedvanlig kreditprövning.
Normala betalningsvillkor är 10 dagar netto.
I dagsläget påförs ingen administrations- eller fakturavgift.

Leveranstid

Våra leveranstider varierar beroende på de beställda produkterna.
Normal leveranstid anges vid produkten.
Är status för tillgänglighet ”Förhandsbokning” innebär det att produkten ännu inte är tillverkad. Leveranstiden är då i normalfallet 3 veckor.
Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi er.
Lapisma kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta er. Givetvis är vår målsättning att leverera din beställning så snabbt som möjligt.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis
om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss.
Lapisma förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund, utöver ev. återbetalning av mottagen förskottsbetalning, vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Leveransvillkor/Leveranssätt

Fritt vårt lager.
Beställd frakt sker huvudsakligen av DHL från vårt lager.
Frakt debiteras separat eller påförs på slutfakturan. Vill du utnyttja ett eget fraktavtal kan du ange detta under ”Meddelande” i kassan.

Garanti

Vi lämnar 1 års garanti mot material- och fabrikationsfel.
För att garantin skall gälla skall produkterna hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten.

Emballage

Kostnad för emballage tillkommer.


Öppet Köp /Ångerrätt

Lapisma tillämpar B2B-affärsprincipen. Det innebär att du som kund har rätt att returnera OMÄRKTA varor, om de av någon anledning inte motsvarar förväntningarna.

Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballage. Lapisma förbehåller sig rätten att debitera kund om varan ej är i ursprungsskick. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss gärna vid tveksamheter, info@lapisma.se eller på telefon 0733-56 54 93

Reklamation

Dolda fel skall anmälas till oss inom 5 arbetsdagar från det att ni mottagit varan.

Reservation

Lapisma reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och priser på webbsidan.